Agencja content marketingu – czym się zajmuje?

Agencje reklamowe to podmioty, które pomagają firmom wejść a wyższy poziom marketingu, Na rynku istnieje ich wiele rodzajów do bardzo ogólnych po bardzo wyspecjalizowane. Jednym z typów takich specjalistycznych agencji ś agencje content marketing. Firmy te zajmują się stricte treściami, publikowanymi m.in. na strona internetowych czy w social media. Tworzą także scenariusze reklam internetowych i telewizyjnych.

Kiedy współpracujemy z agencją content marketing?

doświadczona agencja content marketingKiedy decydujemy się nawiązać współpracę z takim podmiotem, najczęściej oznacza to, że szukamy dobrych treści. Jednak pierwsze pytanie brzmi: jakich? To bardzo ważne zagadnienie, bo definiuje ono to, czego od agencji będziemy oczekiwać. A możliwych obszarów współpracy jest kilka. Są to miedzy innymi działania SEO. Każdy, kto choć trochę zna zasady pozycjonowania stron w wyszukiwarkach, wie, ze dobra treść jest tam kluczowa. Wiele firm współpracuje ze specjalistami od działania SEO, jednak nie zdziałają oni wiele bez copywriterów. Tu właśnie wkracza doświadczona agencja content marketing, która potrafi w krótkim czasie dostarczyć nam bardzo zróżnicowane treści – zarówno tzw. „precle” czyli teksty zapleczowe, służące tylko pozycjonowaniu i niewidoczne na stronie, ale także artykuły ze słowami kluczowymi, które będą publikowane na innych stronach w sieci. Innym obszarem współpracy może być na przykład pisanie artykułów sponsorowanych. Wiele marek stara się publikować takie treści w mediach papierowych i internecie – musza być one jednak ciekawie napisane, a czasami wymagają wiedzy specjalistycznej. Tu będzie potrzebna doświadczona osoba z lekkim piórem – a agencje mają to do siebie, ze współpracują z bardzo dużymi rzeszami copywriterów i bez trudnu znajdą osobę, której firma sam szukała by wiele miesięcy. Oczywiście, do specjalistów z zakresu contentu marketingu można zwracać się także, kiedy potrzebujemy scenariuszy reklamowych – bez problemu tworzą oni takie treści, jak i storyboardy, które potem inni specjaliści mogą przerobić na kreatywną i ciekawy spot reklamowy. A jest to zdecydowanie sztuka niełatwa i wymagająca dużej pomysłowości. 

Jak widać, obszarów do współpracy z agencją content marketingu jest wiele. Może nam to przynieść wiele korzyści, ponieważ w dzisiejszym świecie, przeładowanym informacjami, przebić się może tylko dobra treść. Musi być ciekawa, angażująca, ale i niosącą jakaś wartość dodaną. Dlatego właśnie warto polegać na specjalistach, którzy dostarczą nam content dokładnie takie, jakiego potrzebujemy.