Co to jest marketing społecznościowy?

Co to jest marketing społecznościowy?

Niejednokrotnie można usłyszeć, że jeśli nie ma nas na Facebooku, Twitterze i w innych mediach społecznościowych to „nie żyjemy”. Według podanych danych statystycznych ponad 21 milionów internautów w Polsce korzysta z indywidualnych kont znajdujących się na znanych portalach. Oznacza to, że ponad połowa mieszkańców naszego kraju jest aktywna w sieci, co daje bardzo duży potencjał marketingowy, który wykorzystuje wiele firm i przedsiębiorstw, chcących dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców.

Jak działa marketing w mediach społecznościowych?

marketing w mediach społecznościowychW ostatnich latach można więc zauważyć ogólny rozwój marketingu społecznościowego, z którego potencjału korzysta coraz więcej przedsiębiorstw i osób prywatnych. W jaki sposób działa ten rodzaj promocji marki i na czym polega? Social media marketing polega na tym, że dane przedsiębiorstwo, osoba lub marka zaczyna być aktywna w wybranych mediach społecznościowych. Największą popularnością wciąż cieszy się Facebook, Twitter oraz You Tube, jednak ciągle pojawiają się nowe, bardziej lub mniej specjalistyczne portale, z których korzystają osoby w różnym wieku. Podczas wybierania konkretnej drogi promowania swojej marki, warto jak najprecyzyjniej określić swoją grupę docelową. Inne osoby znajdują się na Facebooku, a inne aktywnie postują na Twitterze – wszystko zależy więc od tego, do kogo dokładnie skierowane są nasze działania i usługi. Coraz popularniejsze w social media marketingu jest budowanie społeczności, którą tworzą osoby o podobnych zainteresowaniach i celach. Można śmiało powiedzieć, że w tego rodzaju grupie powinny znajdować się osoby, do których kierowane są nasze usługi. Prostym przykładem tego rodzaju społeczności są ludzie, którzy decydują się na kliknięcie reakcji „lubię to” na danym profilu. Wrzucane na stronę treści szybciej trafią do tych, którzy zainteresowali się konkretną marką, dlatego warto dbać o to, aby treści były wrzucane na tablice regularnie oraz były interesujące. Posty muszą być ciekawe i skierowane do konkretnej grupy odbiorców – w przeciwnym razie działania tego typu marketingu nie będą skuteczne.

Według wszelkich statystyk i badań nie tylko sama jakość treści i jej tematyka ma znaczenie, aby zaistnieć w social mediach. Informacje powinny być krótkie, rzeczowe i unikalne – wtedy zyskują największe zainteresowanie, które w perspektywie przekłada się także na ich zasięgi, czyli ilość osób, do których docierają. Warto więc podkreślić, że marketing społecznościowy to nie tylko założenie profilu na Facebooku, ale przede wszystkim jego mądre i przemyślane prowadzenie.

Więcej na: Marketing Internetowy Pikseo Bydgoszcz

Dodaj komentarz

Close Menu